Το MOVIE MAGIC παρουσιάζει τον STANLEY KUBRICK

Σχετικώς με τις Τέχνες - Επεισόδιο 4
ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΗ ΤΕΧΝΗ | #004
Νοέμβριος 12, 2019
Love is Art 003 - Ο Έρωτας είναι Τέχνη 002
ΟΙ ΑΝΔΡΕΣ ΕΤΩΝ 50 ΚΑΙ… ΒΑΛΕ | #002
Νοέμβριος 14, 2019

Το MOVIE MAGIC παρουσιάζει τον STANLEY KUBRICK

Movie Magic 002-Stanley Κubrick

Αν η ταινία
ξυπνήσει αισθήματα και διαπεράσει το υποσυνείδητο του θεατή, αν ερεθίσει, έστω
και υποτυπωδώς, τις αρχετυπικές επιθυμίες και παρορμήσεις του, τότε έχει
επιτύχει”. SK

Ο Stanley Kubrick θα μπορούσε πολύ άνετα να χαρακτηριστεί ως ο «μπαμπάς» όλων των σκηνοθετών αυτής της πλάσης κι όχι αδίκως. Με όποιο είδος κινηματογράφου κι αν καταπιάστηκε, άφησε το στίγμα του κι η λέξη «μετριότητα» δεν υπήρχε ποτέ στο λεξιλόγιο του!

Από νωρίς είχε πάθος για το σκάκι, έπαιζε τύμπανα στη σχολική μπάντα και περνούσε το μεγαλύτερο μέρος του ελεύθερου χρόνου του στα σινεμά του Μπρονξ όπου μεγάλωσε.

Η ταινία που ο ίδιος είχε αναγνωρίσει ως ντεμπούτο, το The Killing, ήταν κι ένα πρώτο δείγμα της ιδιοφυϊας του. Ένα γκανγκστερικό φιλμ νουάρ με πρωτοποριακές ανατροπές στην αφήγηση, παράλληλο μοντάζ, flash backs, επανάληψη της ίδιας σκηνής από διαφορετική οπτική γωνία και απίστευτη σκηνοθετική ακρίβεια.

Μερικά χρόνια αργότερα στον Σπάρτακο, δημιουργεί ένα λαμπρό ιστορικό έπος που προκάλεσε λόγω της περιβόητης ομοφυλοφιλικής σκηνής του αλλά και της σαφούς επικριτικής στάσης απέναντι στον αντι-κομμουνιστικό διωγμό που επι Μακάρθι μάστιζε το Χόλιγουντ.

Αν και απέφευγε να δίνει πολλές συνεντεύξεις και να μιλάει για τις ιδεολογικές και πολιτικές του πεποιθήσεις, μέσα από τα έργα του καυτηρίασε με πικρά σαρκαστικό τρόπο τον Συντηρητισμό (Μπάρι Λίντον), τον Ναζισμό (Σταυροί στο μέτωπο), τον Φασισμό (Κουρδιστό πορτοκάλι), τον υπαρκτό Κομμουνισμό και Καπιταλισμό (SOS Πεντάγωνο καλεί Μόσχα).

Η «ασχήμια» της ανθρώπινης φύσης ήταν ένας από τους αγαπημένους, επαναλαμβανόμενους θεματικούς πυρήνες των ταινιών του, καθώς όπως είχε δηλώσει κι ο ίδιος:

«Eίμαστε ικανοί για το μεγαλύτερο καλό και το μεγαλύτερο κακό, και το πρόβλημα είναι πως συχνά δεν αντιλαμβανόμαστε τη διαφορά τους όταν ικανοποιούν το σκοπό μας».

Απαιτητικός, ιδιότροπος, σχολαστικός και πρωτοπόρος, ο Kubrick έφυγε από τη ζωή στον ύπνο του από καρδιακή ανακοπή στις 7 Μαρτίου 1999. Η κληρονομιά που μας άφησε όμως, είναι ανεκτίμητη.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *